Subvencije za nove fiskalne kase

Koliku novčanu pomoć mogu da očekuju firme?

U zakonskom paketu kojim se uređuje oblast fiskalizacije, predviđeno je da država preuzme troškove obveznika u vezi sa implementacijom novog sistema.

U te svrhe, Vlada Republike Srbije donesla je Uredbu o utvrđivanju Programa finansijske podrške obveznicima fiskalizacije za usklađivanje poslovanja sa zakonom kojim se uređuje fiskalizacija, koja je stupila na snagu početkom oktobra 2021. godine.

Ovom uredbom utvrđen je Program finansijske podrške obveznicima fiskalizacije za usklađivanje poslovanja sa novim zakonom.

Postojeći obveznici fiskalizacije mogu da dobiju sledeću finansijsku pomoć:

  • 100 EUR po svakom prijavljenom poslovnom prostoru i poslovnoj prostoriji, i
  • 100 EUR po svakoj prijavljenoj aktivnoj fiskalizovanoj fiskalnoj kasi, za postojeće obveznik.

Novi obveznici fiskalizacije mogu da dobiju finansijsku podršku po svakom prijavljenom poslovnom prostoru i prijavljenoj poslovnoj prostoriji u iznosu od 100 evra, kao i za jedan elektronski fiskalni uređaj u iznosu od 100 evra po svakom prijavljenom poslovnom prostoru i prijavljenoj poslovnoj prostoriji.

Na primer, obveznik koji ima jedan lokal i u njemu dve (stare) fiskalne kase, može da očekuje pomoć u iznosu od 300 EUR. Novi (budući) obveznik može za jedan poslovni prostor u kojem planira da ima dve fiskalne kase da ostvari pravo na 200 EUR.

Obveznik koji prijavi više prostorija nego što ima fiskalizovanih kasa, dobiće subvencije i za prostor na osnovu broja fiskalnih kasa.

Na primer, ako obveznik prijavi 10 poslovnih prostorija i 9 fiskalnih kasa, dobiće 900 EUR po osnovu fiskalnih kasa ali i 900 EUR po osnovu poslovnih prostorija (umesto 1000 EUR koliko bi dobio da je prijavio 10 ili više aktivnih fiskalizovanih fiskalnih kasa u ovih deset prostorija).

Uredbom je bliže definisano i šta se smatra poslovnim prostorom i poslovnim prostorijama:

  • svaki zatvoreni ili otvoreni prostor,
  • svaki samonaplatni uređaj – automat,
  • svako pokretno mesto (vozilo, plovni objekat i sl.) koje služi za obavljanje delatnosti (uključujući i deo ili više delova jednog poslovnog prostora i/ili poslovnih prostorija),
  • prostor koji obveznik fiskalizacije, radi obavljanja delatnosti, koristi samo povremeno ili privremeno, i
  • prebivalište ili boravište, odnosno sedište obveznika fiskalizacije, koji obavlja promet na malo isključivo putem interneta.

Obveznici koji su u sistemu PDV-a imaju pravo na dobitak PDV-a iz računa dobavljača za nabavku fiskalnih kasa. Za njih će prektično trošak nabavke novog uređaja biti u visini osnovice za PDV.

Obveznici koji nisu evidentirani u sistem PDV-a nemaju pravo na odbitak PDV-a, pa će za njih trošak nabavke biti u rangu osnovica plus PDV (ukupna vrednost računa).

Kako bi izjednačila položaj firmi u sistemu PDV i onih koje to nisu, država je predvidela da firme van sistema PDV-a finansijsku podršku ostvaruju u iznosu uvećanom za 20%. Ovim potezom se firmama van sistema PDV-a praktično nadoknađuje i iznos PDV-a, jer je za njih i on trošak.

Kako će izgledati postupak odobrenja i dodele sredstava?

Prvi korak na putu do sredstava je prijava poslovnih prostorija na portalu Poreske uprave ePorezi.

Treba voditi računa da se svaki obveznik fiskalizacije za finansijsku podršku može prijaviti samo jednom tokom trajanja Javnog poziva. Zbog toga savetujemo obveznicima da ne žure. Evo i zašto. Ukoliko od trenutka kada izvršite prijavu poslovnih prostorija pa do isteka roka (31.01.2022. godine) otvorite još neki lokal, prodavnicu, ili drugi maloprodajni objekat, nećete biti u mogućnosti da prijavu izmenite i ovaj lokal „dodate“ na spisak, te uvećate iznos subvencije koji ćete dobiti.

Drugim rečima, za sve novootvorene maloprodajne objekte i pribavljene fiskalne kase koje nisu „ušle“ u prijavu poslovnih prostorija, nećete moći da ostvarite subvenciju.

Nakon što obave prvi korak (prijavu poslovnih prostorija) svi zainteresovani mogu da se prijave za same subvencije preko portala Poreske uprave ePorezi, u periodu od 15. oktobra 2021. godini do 31. januara 2022. godine podnošenjem Izjave o zainteresovanosti za finansijsku podršku za fiskalizaciju.

Nakon 31.01.2022. godine neće više biti moguće iskazati interesovanje (prijaviti se) za novčanu pomoć.

Korisničko uputstvo za podnošenje Izjave o zainteresovanosti za finansijsku podršku za fiskalizaciju preko portala e Porezi možete pronaći na sajtu Poreske uprave, klikom ovde.

Jednoj grupi obveznika uskraćeno je pravo na subvenciju a to su firme osnovane nakon 29. oktobra 2021. godine. Ove firme nemaju pravo na pomoć. Nije isključeno da će neki iz ove grupe morati da nabave prvo „stare“ a zatim i nove uređaje, kada kompletna rešenja budu dostupna na tržištu. Takvi su recimo restorani registrovani u APR-u nakon 29.10.2021. godine.

Pravo na korišćenje finansijske podrške nemaju ni:

  • privredni subjekti koji su obuhvaćeni Spiskom korisnika javnih sredstava utvrđenih u skladu sa Pravilnikom o spisku korisnika javnih sredstava, osim tipa korisnika javnih sredstava 6, 7 i 10;
  • obveznici fiskalizacije kojima je Poreska uprava rešenjem privremeno oduzela poreski identifikacioni broj (PIB).

Poreska uprava će podnete zahteve proveravati zaključno sa 28.02.2022. godine. Nakon završene provere, podatke će dostavljati Ministarstvu privrede koje će spiskove firmi koje su ispunile uslove za subvencije objavljivati na svojoj internet stranici.

Novčana sredstva isplaćivaće Trezor Republike Srbije na poslovne račune koje obveznici navedu u izjavi za dodelu finsnsijske podrške.

Finansijsku pomoć koju dobiju, firme treba da potroše zaključno sa 30.04.2022. godine. Sva neutrošena sredstva biće vraćena u budžet Republike Srbije.

Za kraj, podvlačimo da sve firme koje ostvare pravo na novčanu pomoć imaju obavezu da, u roku od šest meseci od početka primene zakona kojim se uređuje fiskalizacija, počnu da evidentiraju promet preko fiskalnih uređaja u svakom poslovnom prostoru i prostoriji za koju su dobili finansijsku podršku za fiskalizaciju. U suprotnom, firma će izgubiti pravo na novac koji je dobila za nabavku uređaja.

Naša preporuka:

Epson TM-T20III

Najpovoljniji POS štampač iz EPSON linije namenjen za male biznise sa jednim ili nekoliko prodajnih mesta.
Uređaj vrhunske pouzdanosti!
Preporuka za male radnje, frizere, automehaničare i slično.

Epson TM-L90A

Štampač za nalepnice u rolni, namenjen svima onima koji imaju potrebe za deklaracijama, etiketama ili dodatnim oznakama na proizvodima. Idealno za skladišta, poštu, lokale brze hrane sa dostavom i slično.

Epson TM-T88VII

Najbrži POS štampač iz Epson linije uz manju potrošnju struje i ispis na eko papiru. Ovaj model je namenjen za trgovačke lance, benzinske stanice, apoteke i one kojima su performanse i izdržljivost važni.

Epson TM-M30II-SL

All in one rešenje za sve one kojima je stil i jednostavnost bitna (prodavnice s modnim dodatcima, odećom, obućom, IT tehnikom)

Epson TM-M30II-SL

All in one rešenje za sve one kojima je stil i jednostavnost bitna (prodavnice s modnim dodatcima, odećom, obućom, IT tehnikom)

Epson DM-D70

Display za prikazivanje cena i reklama, namenjen svima koji žele na pametan način da pokažu dodatne ponude kupcima.